mavara
mavara
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 16 اسفند 1391برچسب:, توسط mansour |

»:خودهیپنوتیزم:«« تنها شکلی از هیپنوتیزم است که وجود دارد ! و تمام هیپنوتیزم ها در اساس خودهیپنوتیزم هستند , زیرا تنها تلقیناتی که توسط ضمیر سوژه قبول میشوند , در جریان هیپنوتیزم موثر واقع می گردند . تلقیناتی که توسط هیپنوتیزور ارائه می گردند , قادر به انجام هیچ کاری نیست , مگر بصورتی همزمان به شکل تلقین به نفس مورد تائیید سوژه قرار بگیرد . در واقع تنها چیزهایی که سوژه به خود می گویید موجب پیدایش هیپنوتیزم می گردد . تمام افراد صاجب صلاحیت به این موضوع , اعتقاد دارند که هیپنوتیزم جریانی کاملا بی خطر است , مگر آنکه تلقیناتی نامناسب در جریان آن ارائه شود . در اینجا تنها یک نکته وجود دارد , که به افرادی که شدیدا تلقین پذیر هستند باید متذکر گردید , این افراد پس از رسیدن به مرحله خودهیپنوتیزم باید به پیامهای ناخودآگاه خود توجه نکنند , فقط حرفهای لازم را بگویند ! , علت توصیه فوق آن است که چون این افراد بطور ذاتی و استعداد به بالا ترین حد خلسه می رسند و مانند کسی می باشد که سوار بر ماشین در حرکت است و چون به تمام آن ماشین از نحوه کنترل آن آگاه نیست یا تصادف میکند و یا دیگران را به خطر می ادازد و برای اینکه در این شرایط فرد آسیب نبیند نباید به ضمیر ناخودآگاه خود گوش دهد و برای استفاده از این نعمت های خدادادی نیاز به آموزش بیشتر دارد و البته همه می توانند به این حد برسند و از علوم و توانایی آن استفاده کنند که برای مثال توانایی هایی مانند : تله پاتی , پرواز روح , ارتباط با ارواح و نیروهای ناشناخته , سایکو کنزی , سایکو متری , خواندن افکار , روشن بینی , خواندن کتاب با چشم بسته , ارتباط با شمن و سفیران روحی و سیرن های آب و سمندر های آتش و جن های خاک و پریان باد یا همان فرشته ها و بزرگترین قدرت در کیهان هستی یعنی سیاه پوشان , تغیردادن افکار و غیره ... که شامل هزاران ویؤگی ها و توانمندی های دیگر , تنها علت پیشرفت در این علوم مهارت در خودهیپنوتیزم میباشد که پلی است به سوی باقی علوم و یک نکته در این جا این است که شما مثلا برای ایجاد خلسه حال هر نوعی که باشد احتیاج به زمان طولانی دارید و اگر از شما خواسته شود که وارد خلسه شوید مثلا برای ایجاد بیحسی و شما حد اقل نیاز به نیم یا یک ساعت زمان دارید که به این شرایط وارد شوید و این مدت هم برای شما و هم برای دیگران آزاردهنده است و کلید کوتاه کردن این زمان از یک ساعت به چند ثانیه یا دقیقه خود هیپنوتیزم می باشد , شما در خودهیپنوتیزم قادر هستید فقط برای ورود به خلسه آلفا هفت و بالاتر فقط با یک کلمه یا شمارش که به آن کلید ذهنی گفته می شود در شرایط کاملا معمولی به آن دست یابید , خود من برای ورود به خلسه فقط با شمارش معکوس از هفت تا یک به این حالت وارد می شوم و نیاز به یک ساعت ندارم . البته استاد من با چشمان باز و با گفتن کلمه یاهو خود به خود وارد خلسه می شود البته هنوز من موفق به این کار نشده ام و تازه گی ها اگر خدا بخواهد ... .

 خودهیپنوتیزم هم یک علم است و هم یک هنر . به عنوان یک علم دارای اصول و قواعد دقیقی است که قابل یادگیری خواهد بود و به عنوان یک هنر بایستی عملا با کار آموزی و تمرین فرا گرفته شوند .

 توجه : از هر گونه ایجاد قدرتهای نظیر چاکرا ها و باز کردن آنها بدون آگاهی اجتناب کنید چون وقتی در خلسه خودهیپنوتیزمی قرار دارید این چاکراها سریع و با درخواست شما باز میشوند ولی این انژی ها اگر درست استفاده و کنترول نشوند باعث تباهی و از بین رفتن می شوند , برای مثالشما داخل اتاقی بسته قرار دارید و یک شیر بزرگ آب در آنجا قرار دارد و شما بدون آگاهی آن را باز میکنید و از شدت فشار آب به طرفی پرت می شوید و نمیتوانید دیگر جلوی آن را بگیرید و با پر شدن آب در داخل اتاق شما از بین خواهید رفت ولی اگر آگاهانه این علم را بدانید و استادی داشته باشید می توانید از این انرژی استفاده کنید . یک شخصی در تبت ادعا می کرد از روی زمین بلند میشود و بر خلاف قانون جاذبه رفتار می کند و وقتی وردم برای تماشا آمدند و بزرگان شهر جمع شدن این شخص به محض اینکه یک متر از زمین بلند شد ناگهان قلبش برای همیشه متوقف شد و جان سپرد چون هنوز علم و آگاهی درستی از این قدرت ها نداشت باعث زوال خود شد .

 ادامه بحث : در خودهیپنوتیزم شما به صورت ذهنی با خودتان حرف می زنید . با بیانی دیگر شما به آرامی به جملات و کلماتی فکر میکنید و در عین حال این پیامها و حرفهای خودتان را می شنوید . بدون صبر و تامل نمی توانید وارد خلسه شوید . به هر حال در این شرایط شما هیپنوتیزور هستید و باید با تانی و دقت تک تک کلمه ها را در ذهن خود تلفظ کنید و در مشی خود بر صبر تاکیید کنید . یک هیپنوتیزور خوب در سرعت و محتویات بیاناتی که برای القا بکار می برد , به ویژه گیهای سوژه توجه می کند , در جریان سیر و سلوک قبل از آنکه مرحله ای به خوبی طی نشود , قدم به مرحله بعد نمی گذارد . عجله به خرج ندهید و به عکس العملهای خود به عنوان یک سوژه هم توجه کنید . از طرف دیگر از آنجایی که شما یک سوژه هم هستید , بنابر این کوشش کنید که سوژه خوبی باشید . برای این موضوع بر روی جملات ارائه شده تفکر و تمرکز کنید . خیلی مهم است که دقیقا بر روی مطالب تمرکز کنید تا ذهن شما دچار پریشانی و آوارگی شود .

 به خاطر داشته باشید که در عین حال یک نقش مضاعف را به عهده دارید . بنابراین به عنوان یک سوژه قبل از آنکه به مرحله ای دیگر از حال و هوا برسید , با کوشش و همکاری و مراقبت , مرحله قبلی را پشت سر بگذارید . اگر شما به عنوان یک هیپنوتیزور به خودتان ( به عنوان یک سوژه ) تلقین کنید که عضولات و اعصاب صورت شما دارند وارد یک حالت آرامش و ریلاکس می شوند , در این شرایط به عنوان یک سوژه سعی کنید تا چین و اخم سیمای شما شل و برطرف شوند و بعد بعد به عنوان یک هیپنوتیزور به مرحله بعد بروید .

 هدف اساسی , ریلاکس کردن و وانهادگی کامل و وسع غض.لات بدن است , به صورتی که احساس کنید تمام عضولات و اعصاب شما در نهایت آرامش و سکون قرار دارد . در این شرایط یک کرختی به جسم شما دست می دهد و به صورتی احساس می کنید که گویی روح شما از تحمل سنگینی جسم شما راحت و فراغت پیدا کرده و به صورتی متضاد شما ممکن است احساس سبکی یا سنگینی بکنید . درست در این لحظات است که باید شروع به ارائه تلقینات بکنید . در این مرحله بعد از تلقینات نیازی به طولانی کردن این خلسه ندارید . عده زیادی از افراد حتی موقع رسیدن به این حالت باز دچار تردید و حیرت هستند که آیا در عمق مناسبی قرار گرفته اند و یا لازم است به حالت عمیق بیشتری فرو بروند و در آن مرحله , تلقینات لازم را بازگر کنند , این عقیده باطل است . به همین حالت قناعت کنید و تنها بر اثر ممارست و مجاهدت است که به درجات بالاتری از شور و حال می توانید دسترسی پیدا کنید .

 هدف نهایی شما به رسیدن به خلسه برای رسانیدن تلقین یا پیام به ضمیر ناخودآگاههتان است . بنابراین هر چه زودتر این کار را انجام داده و از حالت خلسه خارج شوید ( هدف شما در هیچ شرایطی نباید طولانی کردن حالت خلسه باشد ) . تا به حال سابقه نداشته که فردی پس از رفتن به حالت خلسه در این وضعیت گیر کرده باشد . البته منظور من این است که اگر شما زیاد در این خلسه بمانید مثل آن است که شما چراقی را در یک تاریکی محض روشن کرده باشید و این باعث جلب توجه ارواح عقب مانده و سایر موجودات بد خواه شده و با شما سعی می کنند تماس برقرار کنند و بر روی شما نفوذ کنند و آگاهی شما را در راهی بیهوده مصرف کنند و به قول معروف انسان از طرفی نمی افتد , مگر از طرفی که به آن تکیه کرده است . اگر شما بعضی از مسائل خلسه را بدانید می توانید از آن به خوبی استفاده کنید و باید بدانید در این شرایط هر موجودی می تواند شما را در تله های فکری گوناگونی قرار دهد و از ناآگاهی خودتان , خودتان را زمین بزند .

 حال به یک تکته جالب می پردازیم که آگاهی نداشتن از این موضوع اکثر کسانی را که به سمت خودهیپنوتیزم میروند , نا موفق و دلسرد می کند حتی یکی از دوستانم که خیلی کتاب خوانده بود و چند بار در این کلاسهای خودهیپنوتیزم شرکت کرده بود و موفق به ایجاد خلسه و خودهیپنوتیزم نشده بود و بعد از آموزش این فن موفق به ایجاد بیحسی و رسیدن به خلسه دو در همان جلسه اول شد و آن موضوع »» آگاهی نداشتن از شکل و شمایل و خصوصیات بدن خود میباشد «« شاید باور نکنید اکثر افرادی که در رسیدن به خلسه مشکل دارند , مشکلشان همین است , یک مثال می آورم برای درک بهتر به شما چند عکس نشان می دهند و به شما می گویند خودتان را شناسایی کنید و شما تا عکسی از چهره خود را می بینید سریع آن را نشان می دهید ولی حالا اگر به شما عکس های کلی یک انسان را لخت و بدون لباس در حالی که صورت آنها را محو کرده باشند را به شما نشان بدهند خود را باز می شناختید من پنج در صد میگوییم نه و این اثبات شده است و در امریکا این پژوهش در بیش از شش صد نفر آزمایش شد و فقط سه در صد از افراد توانستند عکس خود را شناسایی کنند در حالی که نودو هفت در صد آنان فاقد این توانایی بودند . حال سعی میکنیم بهترین تمرین را بشما آموزش دهیم تا خود را بشناسید و به ظاهر و بدن فیزیکی خود پی ببرید .

 برای شروع اول احتیاج به جای بسته و امنی دارید که کسی وارد آنجا نشود و می توانید در اتاق خواب یا در حمام می توانید آن را انجام دهید و شما احتیاج به یک آئینه قدی دارید که کل بدنتان را به بکباره در آن مشاهده کنید و سعی کنید وقتی مقابل آئینه قرار می گیرید نور از پشت بدن شما بتابد یعنی روشمایی یشت شما باشد و نور از جلو بر شما نتابد , حال در اتاق را قفل کنید یا در حمام را و کل لباس های خود را در بیاورید و به قول معروف لخت مادرزاد باشید , حالا با چشمان بسته جلوی آئینه قرار بگیرید و شروع کنید به نفس عمیق کشیدن و در حین نفس کشیدن کم کم آرام چشمانتان را باز کنید و این کار را تا وقتی که چشمانتان کاملا باز شد ادامه دهید و حداقل زمان برای باز شدن کامل چشم ها دو تا سه دقیقه می باشد و این تنضیم دست شماست و بعد از آن از پایین بدن از نوک پا تا بالای سر را با تمرکز و دقت نگاه کنید , دقت کنید به ویژه گی های بدنتان و اندامهایتان و رنگ پوستتان و حجم آنها و خال ها و موهای بدنتان , خوب بعد از دقیق نگاه کردن که حداقل ده دقیقه طول خواهد کشید بعد از آن دقیقا به مدت پنج دقیقه بطور ایستاده که هستید به نقطه ای درست بین ابروهایتان خیره شده , یعنی بر روی آن نقطه تمرکز کزده و در این مدت سعی کنید در ذهنتان هم تصوری از جسمتان ایجاد کنید , لازم نیست این تصویر خیلی واقعی باشد و بعد از آن پشت به آئینه بایستید و با کمک یک آئینه کوچک دیگر بر آئینه قدی نگاه کنید و قسمت پشت بدنتان را هم خوب در ذهن بسپارید و باز رو به روی آئینه قرار بگیرید و باز یک بار به صورت کلی حدود یک دقیقه باز از نوک پا تا بالای سر را دیده و ذهن بسپارید بعد چند نفس عمیق بکشید و به آرامی چشمانتان را ببندید و سعی کنید خود را همان طور که در آئینه بودید مجسم کنید و سعی کنید ویژه گی هایی را که به آن دقت کرده بودید بخاطر بیاورید بعد از تصویر کشیدن خود حدود پنج دقیقه با چشمان بسته باز چشمانتان را باز کنید و ببینید آیا جسمتان را همان گونه که الان در تصویر می بینید بوده است یا نه . خب تا اینجا کافی است این سیستم باعث میشود تصور شما از بدنتان کامل و تصحیح گردد و توصیه شده حداقل این تمرین شش بار دیگر انجام شده تا صورت جسم در ذهن بطور کامل ثبت شود و وقتی که شما تمرین ریلاکسیشن را انجام می دهید بهتر بتوانید جسمتان را در ذهن دیده و به آن آرامش بدهید چون تا ذهن درک درستی از جسم نداشته باشد سعی شما بی مورد و بی نتیجه می باشد چون ذهن همیشه معیار و الگویی باید داشته باشد تا روی آن کار کند ./////////



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: