mavara
mavara
نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 22 خرداد 1392برچسب:, توسط mansour |

یپنوتیزم و هیپنوتیزم درمانی
تابه امروز حتما به واژه هیپنوتیزم برخورده اید پیش خود فکر میکنید چه کاره سختی انجام میدهد یا پیش خود فکر کرده اید هیپنوتیزم یعنی چی؟


هیپنوتیزم

بدون شک احیاء کننده و بنیانگذار کلاسیک هیپنوتیزم "آنتوان مسمر" بوده که او در ۲۳مه ۱۷۳۴ در دهکده ای کوچک در اتریش به دنیا آمد.

وی در رشته طب فلسفه و علوم دینی تحصیل کرده و در سال ۱۷۷۶ کتابی به نام

"نیروی ستارگان"انتشار داد که در آن چنین می خوانیم:

((از ستارگان و کواکب آسمانی نیرویی ساطع می شود که بر سرنوشت انسان و موجودات تاثیر داشته و در اجسام و موجودات نفوذ می کند.))

هیپنوتیزمبه زبان آمیانه خواب.این خواب طبیعی نیست زیرا ما با استفاده از ابزار مصنوعی شخص را خوابانده ایم در نتیجه هیپنوتیزم یعنی خواب مصنوعی.

این سوالات برای شما پیش می آید که شخصی هیپنوتیزم می شود و در حالت هیپنوتیزم قرار دارد از نظر جسمانی چه اتفاقی براش می افتد؟تجربیات او در این حال چیست ؟در مغز این فرد در مدت خواب هیپنوتیزمی چه تحولاتی رخ می دهد؟

خود آگاه و ناخوداگاه مغز

مغز را می توان به تکه یخ شناوری در درون آب تشبیه کرد که از دو قسمت تشکیل شده است:یک قسمت آن که در بیرون آب است وقسمت اعظم دیگر آن در درون آب قرار می گیرد.

قسمت بیرون از آب همان خوداگاه مغز است که در کارها و تصمیمات روزانه به ما یاری می رساند و همچنین به ما کمک می کند که با موقیتهای جدید چگونه سازش داشته باشیم و متکی به افکار منتطقی خود باشیم و در موقیتهای مختلف چگونه عمل کنیم.ولی قسمت پنهان آن که در درون آب قرار گرفته است قسمت ناخوداگاه مغز است که به طور خودکار و بر اساس امور مختلف از قبیل عواطف تصورات خاطرات و سیستم عصبی خود مختارعمل می کند که در زیر به تک تک آنها می پردازیم.

عواطف

عواتف نقطه مقابل منتطق گرایی است.عواتف به شکلهای مختلف از قبیل لذت خوشحالی خشم ناامیدی ترس و غیره ظاهر می شوند بدون اینکه ما انتظار آنها را داشته باشیم .انگار آنها در همین دم دست قرار دارند.

یک فکر در مغز ما می تواند یک احساس عاطفی را برانگیزاند و نیز یک فکر می تواند وجود فردی را در ذهن مجسم کند فردی که سالهاست ندیده اند.

تصورات

اصطلاح تصورات در اینجا همانند چتری می ماند که شکلهای مختلف ناخوداکاه را زیر پوشش خود قرار می دهد. این اشکال می توانند ایده آلها خلاقیتها یصیرتها پیش بینی ها خیالات رویاهای روزانه و شبانه باشند.

خاطرات

ناخوداگاه مغز خاطرات تمام آن چیزهایی که ما دیده ایم شنیده ایم تجربه کرده ایم یا یادگرفته ایم را در خود نگه می دارد.البته این امر بدان معنی نیست که ما تمام آن خاطرات و اطلاعات را می توانیم در ذهن خود حاضر کنیم بلکه مقدار زیادی از آنها در قسمت ناخوداگاه مغز مدفون شده اند که از طریق هیپنوتیزم می توان به آنها دسترسی پیدا کرد.

البته برخی آدمها اسم هیپنوتیزم را که میشنوند ترس تمام وجودشان را فرا میگیرد به واسطه اینکه به کسی که اینکارا انجام می دهد اطمینان ندارد و مشخص نیست چه اتقاقی برایش می افتد.

در پست بعدی درباره اینکه(در حالت هیپنوتیزم چه احساسی به فرد دست می دهد؟)توضیح خواهم داد...
+ نوشته شده در  ساعت   توسط   |  نظر بدهید
نور و رنگ
نور


یک روح جهانی به درون همه چیز نفوذ میکند که ماهیت آن شبیه نور است.

فیثاغورث

در جهان ما همه نورها از خورشید سرچشمه میگیرند.خورشید منبع همه انرژیها و نیروهاست.خورشید منبع نور حرارت و حرکت در سیاره میباشد.

"بهاگاوادگیتا" کتاب مقدس هندو از نور زوال ناپذیری سخن میگوید:

"شکل من را در اشکال مختلف و در رنگهای مختلف مشاهده کن".خدا به اعتقاد سیج های هندو نور مطلق است.

رنگ

تمام سیاره ای که در آن زندگی میکنیم از اقیانوسها تا آنچه که بصورت جماد گیاه حیوانات و انسان می بینیم به نور و خصوصیات جالب و ارتعاشات مربوط به نور

وابسته اند.سطوح اتری( روح)نجومی ذهنی و روحی بیز به منبع نور وابسته اند زیرا هر یک سرعت ارتعاشات مربوط به خود را دارند.

گذشته از برای زیبایی و خوشایند آن رنگ بیش از عامل دیگری موجب تغییرات روحی می شود.به همین دلیل در مدیتیشن تانتریک اهمیت زیادی به رنگ می دهند.

شما اگر در زندگی روز مره خود دقت کنید رنگها برای شما اهمیت دارند و شنیدید که رنگها در روح و روان انسان  تاثیر دارد شما رنگ قرمز را وقتی میبینید احساس هیجان میکنید رنگ زرد اشتهای آدمو تحریک میکنه.........

"آلدرس هاکسلی"رنگ بهترین محک واقعیت است.

دانش رنگها بر پایه قوانین نور گذاشته شده اند که بصورت هفت رنگ مربوط  به طیفهای اصلی ظاهر می شوند.طیفهای رنگی با هفت سیاره آفرینش و هفت چاکرا

(مراکز انرژی)در رابطه اند.

شما وقتی نور سفیدی را از یک منشور عبور دهید تبدیل به هفت رنگ که همان رنگهای هفت گانه است میشود.که این هفت رنگ مربوط به چاکراهاست چون هر چاکراهی یک رنگ مخصوص خود دارد که دارای قدرت و نیروی حیاتی خاص خود می باشد.
+ نوشته شده در  ساعت   توسط   |  ی
کارما...دفع انرژی منفی
شما میدونید کارما چیست؟


کارما نتیجه ی همون کارهای خوب و بدیه که ما انجام میدیم. یعنی هر کار خوب و بدی که انجام میدیم نتیجه اش روتوی همین دنیا میبینیم"از ماست که بر ماست"

ولی آدم چطور بدونه چه کاری خوبه چه کاری بد.......

اگر ما بخواهیم تو کارهای که انجام میدیم ریز بشیم تمام کارهای ما "کارما"ست. یعنی شما دارید راه میرید دارید روی یک موجود زنده که همان زمین که همان مادر نام دارد راه میروید و یا ناخواسته یه مورچه روزیرپاتون له میکنید.این یک جور کارماست.انرژی منفی هم یک جور کارماست که اصطلاحا خیلی از شما شنیدید همانچشم زدن یا چشم خوردن میباشد.

حتما شنیدید که یک نفر تارک دنیا شده و خودشو وقف ریاضت کشیدن کرده واز محل سکونت یا جایی که هست بیرون نمیاد بخاطر همین موضوع.

شما وارد یک جایی میشویدو احساس شما این طور است که سنگین شدید(یامثلاسردردشدید) به اصطلاح چشم خوردید.دراصطلاح متافیزیک "کارما" جمع کردید.....

آیا شما به چشم اعتقاد دارید؟چطور چشمو از خودتون دور میکنید یا جلوگیری میکنید از چشم؟

حتمادیدین قدیمیهای ماوبزرگترهامون وقتی میخوان ازچیزی یاکسی تعریف کنن طبق عادت میزنن به چوب...میگن:بزنم به تخته...میدونین اصلا اوناچرااینکارروانجام میدن؟؟؟ بزنم به تخته یعنی چی؟؟؟

در دنیای بی انتها وپیچیده ی متافیزیک "چوب" مانعی به حساب میادبرای گرفتن انرژی منفی...درواقع مابا"به چوب زدن"انرژی منفی یا دراصطلاح عامیانه همون شوری چشم روبه چوب منتقل میکنیم.

کسانیکه در رشته عرفان که همان بالاترین و والاترین رشته ی متافیزیک است هستندمیگن: برای جلوگیری از چشم از چوب استفاده کنید. بصورت گردنبند یا بصورت دستبند. قربونش برم تو خونه هر مسلمون که یک بار هم مکه رفته تسبیح چوبی پیدا میشه چون یکی ازسوغات های مکه تسبیح چوب است. شما میتونید همونو به صورت گردنبند یا دستبندش کنید وازش استفاده کنید.وقتیکه همیشه یه دستبندچوبی یه همراه داشته باشیدانرژی های منفی سرگردان درفضاکمتربه شمامنتقل میشه...

وحالا یه راه برای رفع انرژی منفی: وضو گرفتن...

"من کاری به دین شما ندارم عیسی به دین خود موسی به دین خودوحتی کسانی که هیچ دینی روقبول ندارن

متافیزیک برای همه است.همه ی ادیان قبولش دارن.متافیزیک هیچ ربطی به دین نداره...متافیزیک هیچ کاری به دین نداره...

برگردیم به بحث خودمون:رفع انرژی منفی ازطریق وضوگرفتن...کاری به جنبه ی مذهبی وضوگرفتن دردین اسلام ندارم.درواقع وضوگرفتن یه فلسفه ی خاصی برای خودش داره که اصلاربطی به دین ومذهب نداره وتعریفی ازدنیای تودرتوی متافیزیکه...بااینکارشما انرژی منفی رو دفع میکنید... به چه صورت؟؟؟

آب یکی از پاک ترین ومقدس ترین منابع موجود روی کره خاکیست که با استفاده از آن شما دفع انرژی منفی میکنیدوانرژی مثبت وپاکی آب روبه درون وجودخودتون منتقل میکنید...

کف دستان شما چاکراست هنگام شستن دست انرژی منفی رو تخلیه میکنید بعد نوبت به شستن صورت میرسه.بازهم بالای پیشانی شما یک چاکراست که شما باریختن آب ازبالای صورت به سمت پائین تخلیه انرژی منفی میکنید نوبت شستن دستها میرسد آقایان روی آرنج چاکرا دارن و خانومها پشت آرنج که شما با شستن آن به صورت وارونه یعنی ریختن آب ازبالای آرنج به سمت پایین دفع انرژی منفی میکنید نوبت به شستن چاکرای هفت که همان مسح سر است میرسد.وبازهمان عمل برعکس.یعنی ازسمت فرق سربه پایین...اگه دقت کرده باشین هنگام وضوگرفتن تنهاجایی که ازپایین به بالاشسته میشه مسح پاست.شماازنقطه ی انگشت شست پادست خودرابه سمت بالامیکشید.چرا؟؟؟تنها جاییکه انرژی مثبتو به بدن برمیگردونید مسح پا میباشد...جالبه.نه؟؟؟درتمام مراحل وضوگرفتن باهفت چاکرای بدن سروکارداریم.درتمام مراحل ازتمام چاکراهابه وسیله ی آب که منبع پاکی وقداسته انرژی های منفی بدن روبه سمت خارج دفع کرده ودرمرحله ی آخروضوگرفتن انرژی مثبت روواردبدن میکنیم...

وضوگرفتن علاوه براینکه یکی ازراه های دفع انرژی منفی وجذب انرژی مثبت است باعث آرامش انسان هم میشه...مثلا هروقت که سردردهستید...عصبی هستیدویااحساس میکنیدکه روحتان سنگین شده وضوبگیرید.اینکاربه شماآرامش میده.حالادرپست های بعدی توضیحات بیشتری دراین موردخواهم داد...

درهرصورت اگه سوالی درباره ی مواردی که نوشتم داریددرقسمت نظرات پاسخگوی شماهستم.

ادامه دارد....
+ نوشته شده در  ساعت   توسط   |  یک نظر
شناخت اولیه ی متافیزیک به زبان عامیانه...

سلام :

میخوام به صورت ساده و عامیانه باهاتون حرف بزنم و در خصوص سنگ و سنگ درمانی چیزهایی روکه میدونم با شما در میان بزارم و اگر تونستم کمکی باشم.

شما تا امروز پیش خودتون فکر کردین که متافیزیک چیست یا مرتاضهای هندی چطور روی میخ میخوابن یا رو آتیش راه میرن؟

شما هم میتونید این کارها رو انجام دهید.اگر ما خودمونو دسته کم نگیریم همه کار از ما برمیاد زمانی که شما یوگا یا مدیتیشن کار میکنید میخواهید ذهن خود را آزاد و آروم کنید. به چه صورت: شما روی زمین نشسته بصورت بقول معروف چهارزانو و انگشتان دست خود را بمنظور اینکه چرخه رو ببندید انجام میدهید. یوگا کارها و مدیت کارها با استفاده از نور سفید انجام میدهند به چه صورت:انرژی منفی خود را به شمع و انرژی مثبت شمع که همان نور سفید هست رومیگیرن...

ولی در سنگ درمانی شما انرژی خود را از سنگ میگیرید.نمیخواهم الان وارد این مقوله بشم باشه برای بعد...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: